Ngerintai tuai

ngerintai tuai – Siti ari renggat pengap ti dikereja lemambang lebuh maya gawai. Ba pengap sida ngerintai Tuai Laut, Tuai Dayak, Tuai Antu enggau Tuai Gelong. Ba pengap sida lemambang nyebut tauka nusun pengelandik tiap-tiap iku tuai.

Chunto:

i. Ngerintai Tuai Laut

Nya baru giut-giut mambung di laut,

Puputka ribut diguyang gumbang,

Nya baru ngerintai tuai laut,

Ke disebut nama Abang,

Ni nuan Patinggi Datu Julak,

Ke enggau kami ngintu,

Leka begumba balang simpak,

Nuan ga sidi dijari tunjuk anak,

Tau netak buah temedak,

Sesetak nyadi anak lantang orang…

ii. Ngerintai Tuai Dayak

Nya baru aku ngangkatka sida ti lama udah parai,

Tinggang lantai kelalin jarang,

Nya baru aku nyebut tuai

Nama Sera Gindah ke ngaga tanah,

Bisi ningkah, bisi nunggang,

Nya baru aku nyebut Sera Gindi ke tau ngaga ai,

Ke bepati mayuh bepampang.

Nya baru aku nyebut tuai,

Nama Sera Ginda ke tau bedua hari antara siang.

Nya baru aku nyapa Lau Mua,

Mungkal Nanga Batang Sekerang.

Nya baru aku nyebut tuai benama Langkup,

Tuai Undup dudi jadi dulu setamang…

iii. Ngerintai Tuai Antu

Nya baru riu-riu mambung di batu,

Ni Nading Panas Kuning,

Baka perenching bunga besi,

Nya ga Sepit Api Gila Gundi,

Pengetis kaki simbang terabang.

Bejalai selilit nisau langit besabung gelang,

Nya berada apai nuan Keling Aji,

Ke berani tau serang,

Tuai orang di Panggau Libau,

Menua luchak lunyau,

Kena biau jila isang. ..

http://tusunterabai.wordpress.com/sekula-sera-guntin/glosari-terminologi-litaricha-iban/

Leave a Reply

